Voit määrittää profiilikansion sijainnin joku käyttäjän asetuksista ta kaikille käyttäjille Group Policy:stä
- Administrative Templates\System\User Profiles
- Exclude Directories in roaming profile Enable Arvo = \\serverinnimi\Profiilit$
Luodaan uusi käyttäjä ja asetetaan asetukset kuntoon (Client-koneella)
AD:sta luodaan uusi käyttäjä.
Kirjaudutaan uutena käyttäjänä sisään clientillä.
Avataan IE ja asennetaan alkuarvot.
- Sammuta ie ja käynnistä uudelleen ja varmista että suojausvaroitus on häipynyt.
Poistetaan Menubar view -> täppi pois kohdasta menubar
Avataan Display Properties
- Valitaan välilehti Desktop ja sieltä Customize Desktop...-painike. Valitaan Desktop icons ja niistä My computer ja Internet explorer.
Valitaan Screen Saver ja sieltä otetaan täppi pois kohdasta On Resume Password protect tai poista näytönsäästäjä kokonaan.
Apply ja OK
- Annetaan alkutiedot ja suljetaan Word
Käynnistä MediaPlayer ja anna alkuarvot ja sulje
Käynnistä Acrobat Reader ja kuittaa ja sulje.
Asetetaan alkuarvot kaikkiin muihinkin mahdollisiin ohjelmiin.
Kirjaudu ulos client-koneelta.
Kopioidaan tili ja annetaan oikeudet
Valitse My computer -> Properties -> Advanced -> User profiles ja settings
Valitaan edellä muokattu profiili ja valitaan Copy To
Browse-painikkeesta valitaan mihin halutaan kopioida. Valitse Profiilit-kansio.
Permitted to use valitaan Change ja valitaan Everyone.
OK.
Kun tulee ilmoitus että kansio on jo niin kuittaa se Yes-painikkeella
Muutetaan Profiilit-kansion oikeudet
Muuta Everyone-käyttän oikeudet Read and Execute
Muutetaan profiili pakolliseksi
Siirry kansioon C:\Documents and Settings\Profiilit ja sinne on ilmestynyt äsken muokattu profiili.
Muuta ntuser.dat nimeksi ntuser.man
Luo uusi käyttäjä ja testaa profiilin toimivuus. Käyttäjän ei tarvitse enää tehdä alkuasetuksia uusiksi ja kaikki pitäisi olla kuten toisellakin käyttäjällä. Voit testata profiilin toimivuutta luomalla uuden kansion työpöydälle, kirjautumalla ulos ja kirjautumalla uusiksi sisään. Jos profiili toimii, niin kansio on hävinnyt. Jos ei toimi, niin syynä on joko se, että olet hypännyt jonkin yllä olevan kohdan yli tai policy-asetukset eivät ole voimassa vielä. Jälkimmäiseen on helpoin tapa korjata se on antaa komentoriviltä komento GPUpdate /force tai bootata serveri. Ensimmäisen syyn korjaamiseen saat itse miettiä korjausratkaisun =).
Jos profiiliin joutuu tekemään muutoksia niin toimi seuraavasti:
- Anna Everyone-ryhmälle Profiilit-kansioon täydet oikeudet.
Muuta ntuser.man ntuser.dat:ksi
Kirjaudu client-koneella.
Tee tarvittavat muutokset.
Kirjaudu ulos client-koneelta.
Muuta ntuser.dat ntuser.man:ksi
Anna Profiilit-kansiolle everyone-ryhmälle Read and Execute-oikeudet